E-touroperating

Op deze pagina zullen mijn activiteiten/artikelen beschreven worden die gerelateerd zijn aan de minor e-touroperating.














--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste lezers,

Bij deze een stukje over twee gastcolleges die ik heb gevolgd van Lars Boom. Deze gastcolleges vonden plaats op 13 en 20 februari.
Lars Boom is nu werkzaam bij de online marketing afdeling van ANWB. Gedurende deze twee gastcolleges heeft hij ons meer verteld over het online marketing door het gebruik van social media onder andere.

Wat mij meteen opviel was dat de hele groep studenten gebruik maakte van Facebook. Bij de vraag of men al twitter gebruikte, gingen de handen iets minder snel omhoog en zelfs een aantal hield hun handen naar beneden. Daaropvolgend was de reactie van Lars Boom dat hij het ons echt aanraadde om een twitter account aan te maken. En wel op datzelfde moment in de college. Wij moesten onze telefoon er bij pakken en gaan facebooken/twitteren en alle mogelijkheden die er maar zijn. Huh? Oke? Enfin, ik heb de dag later dan toch ook maar twitter aan gemaakt. Toch vind ik het nog vreemd waarom het zó belangrijk is dat je alles post?! Zo'n interessant leven heb ik niet toch?!

Ook vertelde hij ons dat meer dan 50% van de online verkoop gaat naar reizen. Dus meer dan de helft wat men koopt op internet zijn reizen.. Hier ging bij mij een belletje rinkelen.. Deze minor is dus echt wel van belang voor mij om kans te maken op een baan in het toerisme.

Verder had hij het in deze lessen over een domeinnaam maken, hosting, cms, content en user generated content. Oftewel het gaat er om dat de klant steeds vaker online actief is en dat de bedrijven daarop moeten inspelen.

Het tweede college kregen we voorbeelden van mensen die al een blog hadden gemaakt. Het is zo simpel maar het ziet er meteen zo professioneel uit. Ook gaf hij ons informatie over de Google Analytics. Oftewel hoe je kan zien wie er wanneer en waarom op je website is geweest, via welke kanalen en of hij bijvoorbeeld daadwerkelijk had gekocht. Ook kon je zien uit welke regio je consumenten vandaan kwamen. Dit was vrij 'eng' om te zien, want zo zie je maar dat je nooit helemaal 'undercover' op het internet kan gaan speuren. Er worden altijd gegevens van je opgeslagen. Ook gaf hij ons als tip dat Google Analytics geheel gratis is. Hierdoor heeft iedereen de mogelijkheid om dit toe te voegen aan zijn of haar website met als doel inzicht te verkrijgen in je consument.

Hieronder een filmpje voor wat Social media allemaal met je doet..


Mijn volgende blog zal gaan over de ITB Beurs in Berlijn! 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste lezers,

Zoals beloofd hier een blog over mijn tripje naar Berlijn! Na een heftig weekend vertrok ik dinsdagavond 7 maart richting Berlijn met Eline Hooijmans en Rico Obdam. Woensdag ochtend vertrokken we naar de ITB Beurs, na een tijd gereisd te hebben kwamen we daar eindelijk aan en ontmoetten we een aantal studiegenoten. Direct bij binnenkomst gingen we door naar de eerste lezing. Deze lezing was van Phocuswright.

De eerste lezing vond plaats van 11.00 - 11.45, deze lezing ging over executive roundtable: vacation rentals - a changing of the guard. Dit ging over het online verhuren van huizen van eigenaren. Het was een gesprek tussen Marco Amos van interhome, Pascal Bordat van 9 flats, Petra Friedman van homeaway en Bernd Muckenschnabel van Novasol. Marco Amos denkt wel dat er concurrentie is, omdat de eigenaar kiest waar hij naar toe gaat om zijn tweede huis te verhuren. Bernd Muchenschnabel daarentegen vindt het geen concurrentie. Hij ziet het als service en ontwikkeling. Pascal Bordat zegt dat het een gemakkelijk proces is, het bij elkaar brengen van gast en eigenaar. Het gaat om vertrouwen volgens hem. Petra Friemdan erkent deze mening. Zij vindt het ook een plek waar reizigers en eigenaars bij elkaar komen. Zij vindt het vooral interessant dat we te maken hebben met prive eigenaren en professionele verhuurders. Ook ging het over het verbeteren van online reviews. Marco Amos zegt dat 90% van de reviews positief is. Ook zegt hij dat de gast alleen een cijfer kan geven. Hij bekijkt eerst de klacht, beantwoord deze klacht, bespreekt het met de eigenaar en eventueel bespreekt de eigenaar dit dan weer met de klant. Petra Friedman zegt dat je niet te maken het met een hotel/bedrijf, maar met eigenaren van huizen. Zij zegt dat als het negatieve reviews zijn dat de eigenaren hier op kunnen reageren. Bijvoorbeeld de eigenaar zegt tegen de huurder dat hij de plastic tuinstoelen zal veranderen. Pascal Bordat zegt dat als het echt serieuze negatieve reviews zijn dan verwijderen ze in het ergste geval de eigenaar met hun huis van de website.

De tweede 'lezing' was 5 minutes of fame, deze vond plaats van 11.55 - 12.00 uur. Deze 5 minutes of fame waren gegeven voor Trustyou, zij houden in de gaten wat er verspreid is over het internet. Bijvoorbeeld wat er is gezegd op Facebook over jouw bedrijf, of hoe men je heeft beoordeeld op Booking.com. Zij maken van de chaos - semantic techonoly en dan uiteindelijk structuur in.

De derde lezing ging over de European Consumer trends, deze vond plaats van 14.15-14.55 uur. Deze lezing werd gegeven door Caroll Rheem. De incidence of travel bij Frankrijk, Duitsland en Groot Brittannie is gestegen ten opzichte het jaar 2010. De jongeren 18-24 is de grootste groep reizigers, dit neemt toe door onder andere social media. Over het algemeen gaat men korter op vakantie, maar wel weer vaker. Dit viel mij erg op, aangezien ik juist de laatste tijd te horen kreeg dat men minder vaak op vakantie gaat en steeds langer. Wat is het nu? Ik heb geen idee.. Caroll zegt dat of je nou vaak of wienig reist, reizen is een belangrijk onderdeel geworden in de levenstijd. Over het algemeen houden Duitsers niet veel van reizen, toch zijn zij een grote groep die veel geld uit geven. Amerika groeit wat betreft duurzaamheid gedurende reizen, men vindt het steeds belangrijker worden. De jongeren generatie (18- 24 jaar) is het meest positief over de reizen die ze gaan maken. New Media. Duitsers hebben voor 55% geen internet op hun mobiel. 21% van de Fransen kijkt vaker op een dag naar hun mobiel met internet. De toekomst van de activiteiten op de mobiele telefoon zal enorm toenemen. Men zal zoeken naar een online plattegrond van de stad, informatie zoeken en online boeken etc. Meer dan de helft van de reizigers gebruikt social media. Het grootste deel gebruikt Facebook en dan twitter. LinkedIn is vooral bekend bij Groot Brittannie. Bij langere reizen kijkt men gedurende hun vlucht pas waar ze gaan slapen Dit gaat vaak via de mobiele telefoon waarmee ze dan uiteindelijk ook boeken. Al met al wil men zeggen dat de mobiele telefoon met internet steeds belangrijker wordt in de reiswereld. 

De vierde lezing vond plaats om 14.55 uur en duurde tot 15.25, het ging over executive roundtable: mobile and hospitality - improving guest interaction. Ook hier waren vier sprekers. Nathan Clapton, vice president, mobile partnership, global van Tripadvisor. Carlo Fontana, general manager bij Hotel Bernasiel. Gerry Samuels, founder and executive director, mobile travel technologies Ltd. En tot slot Christina Schaefler, corporate director e-commerce, Movenpick Hotels & Resorts Management AG. Veel hotels hebben nog geen mobiele applicatie. Ook niet op tripadvisor. Maar 1/3 van de gebruikers van mobiele app hebben de mogelijkheid voor E-commerce om het product via je mobiel te verkopen. De app houdt in het delen van info, maar dit is vrijwel voor een later stadium. Als je een applicatie maakt is het van belang om deze aan te sluiten op de wensen en behoefte van de klant, ook moet de applicatie goed en duidelijk zichtbaar zijn op je mobiel.

De vijfde en laatste lezing van deze dag ging over The Arab Rebellion: a new spring or a tourism ice-age? Deze vond plaats van 16.15 en eindigde om 17.30 uur. Dit was een erg saaie lezing. Duurde erg lang en was niet wat ik verwacht had. Ik heb dan ook weinig notities gemaakt gedurende deze lezing, omdat ik maar weinig interessant vond en het slecht Engels was.

Dag 2. Donderdag 8 maart.
Deze dag stond er weel een leuke en interessante lezing op het programma. Namelijk Latijns-Amerika, om 11.45 - 12.50 uur. Hier was erg duidelijk om te zien dat 100% van Latijns-Amerika online staat. Ook was er gisteren (17 maart) nog in het nieuws dat het internet gebruik van Latijns-Amerika stijgt. Opvallend is om te zien dat maar 65% van Duitsland maar actief is op internet. Dit vind ik opvallend, omdat Duitsland een erg industrieel land is waar veel business wordt gedaan. Vervolgens kwamen er twee sprekers vanuit Paraguay en Argentinie. De eerste was Liz Rosanna Cramer Campos, Minister of Tourism, Paraguay. Zij had het over de algemene informatie van Parguay. Het heeft 6 miljoen inwoners en kent ieder jaar 2,8 miljoen toeristen. Het toerisme is voor Parguay erg belangrijk geworden. Ook heeft Paraguay een nieuwe website --> paraguay.travel. Deze website is in 7 talen te bekijken. Ook hebben zij Facebook, ze hebben alleen maar 16.000 'fans'. Het valt Liz op dat gitaristen/muzikanten in het algemeen erg succesvol zijn in de social media. Hier proberen zij dan ook op in te spelen met de lokale artiesten.
De tweede spreker was Gabriel Dario Perrone, hij vertelde wat over Argentinië. Dit ging geheel in het Spaans en was erg leuk en leerzaam voor mij om mijn taaltje bij te spijkeren. De inwoners/ministerie van Argentinië zijn erg bezig met het coördineren van de activiteiten. Welke activiteiten moeten ze waar in Argentinië plaats laten vinden. Voorbeeld: een wijntour. Voor Argentinië is het van belang dat de facebookpagina en twitterpagina meer in beeld komt, dit door het opkomende internet gebruik. Gabriel geeft aan dat het belangrijk is dat men re-tweet om meer volgers te krijgen. Dit omdat ze per dag zeggen wat er die dag te doen is, voorbeeld festivals. Foursquare is belangrijk voor hen voor het nalaten van tips. Nieuwste functie van de mobiel: foto maken van iets en je ziet waar je bent en welke plek/gebied je dus het meest interesseert.

Dit waren de lezingen die ik erg interessant vond. De vrijdag hebben we gebruikt om ook een beetje de tourist uit te hangen! Zaterdag 10 maart vlogen we weer om 07.35 naar huis!

Al met al waren dit vermoeiende dagen, grote beurs, veel mensen vooral donderdag, veel Duits en Engels gepraat om je heen en natuurlijk weinig slaap en veel gereis. Dit was weer een reisje om toe te voegen aan mijn totale lijst, met als toegevoegde waarde de ITB beurs!

Bedankt weer voor het lezen, en laat graag een reactie achter!






 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Woensdag 21 maart was het weer zo ver. Een weer erg interessant gastcollege van iemand uit de bedrijfswereld. Deze keer was het de beurt aan Koen Bavinck, werkzaam bij Sound of Data.K

Sound of Data is een bedrijf dat men kan opsplitsen in twee delen. Aan de ene kant de CCS & Media en aan de andere kant het travel gedeelte. Het bedrijf is in 1993 opgericht in Rotterdam. Dit bedrijf is vooral gefocust op de B2B kant, hierdoor zou het kunnen zijn dat jij dit bedrijf niet kent. Toch ken je wel programma's als The voice, instellingen zoals Unicef en het vliegveld Schiphol. Wat heeft dit nou te maken met Sound of Data zou je wel kunnen zeggen, nou dat zal ik als volgt uitleggen.

Bij The Voice verwerkt Sound of Data de stemmen die de kijkers doorgeven. Zij verwerken dit en vervolgens sturen zij de uitslag naar de notaris van The Voice die het weer bekend maakt op de televisie. Bij Schiphol geeft men vluchtinformatie via de SMS. Ook heeft Sound of Data applicaties gemaakt voor bijvoorbeeld Amadeus of Cheaptickets. Hierin krijgt de klant een smsje over vluchtgegevens, te denken valt aan vertragingen of iets dergelijks. Ook verwerken zij jaarlijks de meterstanden die doorgegeven worden.

Sound of Data vindt het belangrijk dat ze contextual, personal en relevant zijn. Zij willen niet het Groupon effect krijgen. Oftewel niet te onpersoonlijk worden en zoals Groupon doet iedereen aanbiedingen via de mail versturen, die totaal niet relevant zijn voor die persoon. Oftewel de applicaties en alle andere activiteiten van Sound of Data moeten wel aansluiten op de vraag van de markt.

Iets anders wat opviel tijdens de presentatie van Koen Bavinck was het feit dat hij benadrukte dat men vooraf het boeken vooral geld bespaart, oftewel de goedkoopste vliegtickets + hotels zoekt etc. Terwijl men tijdens vakantie juist geniet van alles. Een duurder restaurant dan normaal? Ach ja, waarom niet. Een bezoekje brengen aan de wedstrijd Barcelona-Real Madrid, ach ja, je bent er nu toch! Juist hier is het van belang om in te spelen op deze behoeftes van klanten. Het is belangrijk om goede applicaties te hebben voor bijvoorbeeld het zoeken en vinden van restaurants in de buurt, of het vinden van activiteiten of het online kopen van voetbalkaartjes.
Vooral zakenreizigers gaan aan de slag met het kopen via hun mobiel. Zij reserveren vaak hun hotel ter plekke, dan pakken zij hun telefoon er bij en kijken ze: oke waar ben ik? welke hotels zijn er? welke spreekt mij het meest aan? oke, boeken!!

Het ontwikkelen van een applicatie vergt wel een goede voorbereiding. Het is belangrijk om eerst goed een ontwerp te tekenen voor de applicatie en deze dan pas te maken. Meet dit vervolgens hoe het in het gebruik ligt en pas het dan eventueel nog aan.

Al met al was dit weer een erg interessante en aanvullende les op de kennis die we al hadden door de colleges.

Hier heb ik nog een interessant filmpje die we ook tijdens het college te zien kregen! Het is de moeite waard.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Via twitter kwam ik via 'reizen magazine' op het volgende artikel:

Ryanair is reducing the size of its in-flight magazine, serving passengers less ice – and even asking cabin crew to watch their figures – as part of efforts to trim its fuel bill. With the price of jet fuel rising sharply in recent years, airlines have devised ever more imaginative methods to reduce the weight of their aircraft. “We cut costs wherever possible, and the changes will represent a significant reduction in weight,” said Stephen McNamara, a spokesman for Ryanair. “We also considered removing armrests, but decided against it. We even encourage staff to watch their weight – with the motivation of appearing in the annual Ryanair calendar.” It has also been a vocal supporter of an airline "fat tax", under which overweight passengers would be asked to pay more. “Let’s Go with Ryanair” – the magazine given to all passengers who fly with the no-frills carrier – will now be published on A5 paper, rather than A4. It will also double as an in-flight menu, a move that could reduce its fuel bill by thousands of pounds and cut printing costs by more than £400,000. (Klik hier voor het volledige artikel van de thelegraph, 3 april)


Hieruit kun je dus concluderen dat, mocht je voor Ryan Air willen werken, dat je zo mager mogelijk moet zijn om daar aan de slag te kunnen. Dit is misschien wel een beetje té kort door de bocht gezegd, maar zo komt het wel op mij over. Het zou mij in ieder geval nu niet meer aanspreken om uberhaupt voor Ryan Air te werken, maar het reizen mét Ryan Air wordt ook een beetje confronterend. Je zou haast bijna kunnen zeggen dat je aan het bedrag kunt zien hoe zwaar je wellicht bent..

Enfin, mijn aandacht bleef even hangen op dit artikel.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vandaag, vrijdag 13 april 2012, ben ik samen met de studenten van E-touroperating naar Alkmaar geweest. Dit werd georganiseerd door een aantal studenten van de minor E-touroperating.

We moesten om half 10 verzamelen voor de Hogeschool InHolland te Alkmaar. Toevallig kwam ik op het station in Alkmaar een aantal medestudenten tegen, dus we konden gezellig met z'n allen reizen naar de hogeschool.

Bij het begin moesten we meteen 11,50€ betalen. Waarvoor? Dat snap ik nog steeds niet.

We begonnen om 10 uur met een inleiding over Alkmaar. Dit werd gegeven door de manager van de Stichting Promotie van Alkmaar (SPA). Zij vertelde ons wat hen functie was en wat de functie was van bijvoorbeeld de plaatselijke VVV. Hier bleek dat de VVV het meer nationaal zoekt en mensen uit Duitsland/België etc. te woord staat, en dat die manager verantwoordelijk is voor de citymarketing regionaal. Hiermee wordt bedoeld dat zij zorgen voor de lokale bevolking, dat zij betrokken raken bij evenementen etc. Zij zijn dus verantwoordelijk voor Alkmaar zelf en niet met de omgeving.
Vervolgens legde zij uit het verschil tussen citymarketing en promotie in het algemeen etc. Al met al vond ik het meer een 'verkooppraatje' voor Alkmaar.

Daarna gingen we met bussen/auto's naar de kaasmarkt in het centrum. Het was inmiddels half 11.. en de kaasmarkt vindt iedere vrijdag plaats van 10 tot 12 uur. Dit was niet erg goed ingepland, aangezien er op het papiertje stond wat we aan het begin van de dag kregen, dat we om 11h30 zouden aankomen bij de kaasmarkt. Gelukkig was iedereen op tijd, ging het promotiepraatje vlug en konden we eerder naar de kaasmarkt zodat we niet alles zouden mislopen. Vervolgens moesten we ons twee uur zelf zien te vermaken met de kaasmarkt en de stad, daarna moesten we verzamelen om naar het kaasmuseum te gaan. Dit vond ik echt een flop. Het filmpje dat we te zien kregen was interessant, maar de rondleiding was enorm lang en niet fijn om naar te luisteren.
Na het kaasmuseum kregen wij een rondleiding door de stad. Wij dachten allemaal aan een professionele rondleiding, bleek dat de groep in tweeën werd gesplitst evenals de organisatoren. De ene helft, drie mensen van de organisatoren, ging de ene groep rondleiden en de andere drie leidde het andere deel rond.
Hierdoor was het alles behalve professioneel en kreeg ik niet veel mee van de rondleiding. Dit omdat ik het of niet verstond, of gewoon niet al bij de 'plek' was met nog een paar anderen.

Al met al was het een leuke en gezellige dag, maar waar die 11,50€ voor nodig was? Daar ben ik nog steeds niet achter!






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Toevallig kwam ik vandaag een artikel tegen over het gebruik van Pinterest door een touroperator. Gedurende de lessen heb ik gehoord dat pinterest erg in opkomst is. Een bekende Nederlandse touroperator, Arke, heeft hier tijdens de pasen goed op ingespeeld.
Zo heeft Arke gedurende zaterdag 31 maart tot en met maandag 9 april honderd paaseieren verstopt op foto's.Alles wat de gebruiker moest doen, was deze foto’s pinnen op zijn of haar pinterest account. Elk paasei had zijn eigen nummer en door een loterij werd er een winnaar gekozen van een iPad. Het leuke daarvan is dat hoe meer foto’s de gebruiker pint, hoe groter de kans is om te winnen. Naast de 100 gekleurde paaseitjes werd er elke werkdag een gouden paasei op de website verstopt, de gebruiker die deze als eerste pint, ontving een reischeque ter waarde van € 200,-.
Leuk idee om in te spelen op de Pasen en een nieuw medium Pinterest!

Kijk hier voor het volledige artikel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het volgende artikel gaat over de reiziger en de online wereld.
Lekker weg van alles en fijn de wijde wereld in trekken, op vakantie gaan gebeurt steeds vaker met de smartphone of tablet. De reiziger maakt voor, tijdens en na de reis dan ook veelvuldig gebruik van mobiele apps, deal sites en sociale media. Dit werd nog eens bevestigd door een infographic op Mashable.
Dromen en plannenIn de periode voor het reizen gebruikt men veelvuldig technologische toepassingen om de juiste plek, vlucht of hotel te vinden. Een derde van de respondenten gaat op zoek naar goede deals voor vluchten of hotels op het internet. Bij dit plannen geeft 81% aan dat ze reviews van anderen hierbij handig vinden.
Ook het delen via sociale media over de vakantie gebeurt veelvuldig, 59% van de respondenten geeft aan een status update op Facebook te hebben gedaan die te maken heeft met de volgende vakantie.
ReizenMaar liefst 85% van de respondenten geeft aan dat ze hun smartphone mee op reis hebben genomen. Meer dan 70% gebruikte de smartphone om foto’s te posten op sociale media, of het updaten van hun Facebook status.
Bijna de helft van de respondenten geeft aan gebruik te maken van Facebook Places of Foursquare om ergens in te checken in een restaurant of andere plekken die ze bezoeken.
NagenietenVan de respondenten geeft bijna de helft aan dat ze bij thuiskomst een review zullen schrijven over een hotel, activiteit of restaurant waar ze zijn geweest tijdens hun vakantie. Ook worden veelvuldig foto’s gedeeld op sociale netwerken bij thuiskomst.
Voor het complete plaatje van de hedendaagse reiziger en haar online bewegingen, bekijk hieronder de infographic van lab42.



























Hier kan men duidelijk lezen dat een smartphone of tablet steeds meer deel uit maakt van het dagelijkse leven. Zelfs neemt men dit 'dure ding' mee op vakantie! Vroeger dacht men x na of ze wel hun net-aangeschafte-camera mee zouden moeten nemen, nu is de smartphone en/of tablet de eerste die we pakken en in onze koffer stoppen! Moet je nagaan?!

Uit dit artikel blijkt dat men zeker goed moet inspelen op de online wereld
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uit onderstaand artikel blijkt maar weer hoe belangrijk de online markt is!

De omzet door de verkoop van producten en diensten via internet is in 2011 gestegen naar € 9 miljard. Dit blijkt uit de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor 2011-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen. Het segment reizen blijft hierin het grootste segment met € 3.670 miljoen omzet.
Online bestedingen blijven stijgenDe bestaande online klanten bestellen volgens het de Marktmonitor steeds vaker producten en diensten via internet. In 2011 zijn bijna 78 miljoen online bestellingen gedaan, dat is een stijging van 13% vergeleken met 2010. Deze groei komt vooral door het aantal bestellingen per persoon.
Ook het aantal mensen dat online koopt blijft groeien, afgelopen jaar hebben 900.000 consumenten voor het eerst een bestelling op internet geplaatst. Het aantal online kopers is daarmee 10.5 miljoen, 10% meer dan in 2010.
Het gemiddeld besteed bedrag per bestelling neemt verder af. Online aankopen hadden het afgelopen jaar een gemiddelde orderwaarde van €115,-, een daling van 3% ten opzichte van 2010.
ReizenHet segment reizen blijft het grootste online marktsegment in 2011 met een omzet van € 3.670 miljoen. Dat is een stijging van 4,6% ten opzichte van 2010 (= € 3.510 miljoen).
In het segment reizen zijn met name de online bestedingen voor Vliegtickets & Hotels gestegen, namelijk naar € 1.430 miljoen, dat is 5,2% meer dan in 2010 (= € 1.360 miljoen). De bestedingen voor Pakketreizen & Appartement zijn met 4,2% gestegen naar € 1.430 miljoen in 2011.
De hele infographic van de Thuiswinkel Markt Monitor 2011-2 is hier te downloaden.
Hieruit kan men weer concluderen dat de online markt zo belangrijk. Het boeken van hotels en vliegtickets is al zo'n groot deel. Wat ben ik blij met mijn keuze voor E-touroperating!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hallo!

Deze periode heb ik een goed beeld gekregen over het hele touroperating proces.
Leuk om tijdens de ITB in Berlijn te zien dat de praktijk inderdaad overheen komt met de theorie, helemaal als we gaan kijken naar de colleges die we tijdens school hebben gehoord. Meestal denk je tijdens lessen, ach ja, het zal wel! Maar tijdens zo'n beurs kom je er achter dat men echt daadwerkelijk bezig is met zijn/haar product te presenteren via twitter, facebook, mobiele apps en mobiel internet en ga zo maar door. Dit was voor mij meer een bevestiging van wat ik al in de colleges had gehoord.
Tijdens mijn project voor FOX Vakanties heb ik zelf jammer genoeg niet veel te maken gehad met het verwerken van een product in het sociale medium of in applicaties. Dit wist ik van te voren, want ik heb bewust voor FOX Vakanties gekozen ipv voor Sound of Data die daadwerkelijk met social media te werk  gaat.
Al met al heb ik deze periode veel geleerd. Ik ben erg benieuwd naar periode 3.4! Kijken wat deze periode ons brengt.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Anouk Kramer
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten