vrijdag 18 mei 2012

Kras lanceert spel voor singels op Facebook

En ook Kras is zich bewust van het gebruiken van Social Media. Kras.nl lanceerde donderdag 10 mei - in samenwerking met het verkeeursbureau van Curaçao - het spel 'Hoe bleef jij Curaçao?' op haar Facebook-pagina Singlereizen. Singles kunnen zo op een speelse manier kennismaken met Curaçao en de winnaar gaat met een singlereis naar deze popuplaire vakantiebestemming.

In februari dit jaar startte Kras.nl een Facebook-pagina voor singles. Hiermee is Kras.nl de eerste reisorganisatie in Nederland die Facebook inzet om de beleving rondom singlereizen te vergroten. En vanaf nu kun je hier ook terecht voor het spel ‘Hoe beleef jij Curaçao?’.

Het spel bestaat uit twee onderdelen. Het eerste onderdeel bepaalt met een aantal vragen wat voor vakantietype je bent. Dit kunnen vier types zijn; de kroegtijger, avonturier, zonaanbidder of sfeermaker.

Het tweede deel van het spel start op donderdag 24 mei. Deelnemers van het eerste onderdeel dagen elkaar twee weken lang uit door vragen over elkaar te beantwoorden. Op basis van de profielfoto en vakantietype van de tegenstander, raden de singles wat de ander als antwoord op een vraag heeft gegeven. Bij een goed antwoord krijgen beide één punt. Degene met de meeste punten wint een singlereis naar Curaçao.
Bron: http://www.travelution.nl/index.php?page=nieuws_detail&nid=10986&s=0

Ik denk dat Kras hier goed aan heeft gedaan. Een spel spelen blijft vaak aantrekkelijk, men is ergens mee bezig en hier kan ook nog eens iets worden gewonnen! En wat? Een singlereis naar Curaçao! Er is steeds meer vraag naar Singlereizen, want het is algemeen bekend dat er steeds meer mensen echt single zijn en hier ook voor uitkomen. Men schaamt zich er niet meer voor en neemt graag deel aan dit soort reizen, want anders bestonden deze reizen niet toch? Denk aan FOX Vakanties, die hebben ook een single reis op gezet. Ook hier werd 'reclame' voor gemaakt tijdens 'Wie is de reisleider?'. Er wordt dus goed ingespeeld op de singles en ik denk dat in de tijden van crisis ook deze doelgroep goed geprikkeld moet blijven worden! Kras doet dit op een leuke, interactieve manier! Hopelijk lees ik snel meer van dit soort leuke initiatieven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten