donderdag 31 mei 2012

Why imagery is dominating social media in travel

Zoals we allemaal weten is het bekijken van iemand zijn foto's en video's erg leuk! Helemaal met social media leer je iemand steeds beter kennen. Wat zijn zijn of haar interesses, waar maakt men graag foto's van etc.
Ik heb het artikel: "why imagery is dominating social media in travel" van tnooz gelezen. Erg interessant hoe je dit kan vertalen in een strategie. Het is een van de beste manieren van marketing. Helemaal door social media is het publiceren van foto's en video's nog gemakkelijker geworden.
Neem bijvoorbeeld een Corendon en zijn reizen naar Turkije. Open een platform, zorg dat jouw reizigers de foto's plaatsen op dit platform en deel dit vervolgens met de rest van je volgers/vrienden. Zo heeft de potentiƫle nieuwe klant een 'eerlijke kijk' op die vakantiebestemming, het is ten slotte een foto wat gemaakt is door een reiziger in plaats van door een ingehuurde dure fotograaf.

Ik denk dat vele bedrijven meer moeten doen met de interactie met hun klanten. Dit kunnen ze dus bijvoorbeeld doen door de klant te vragen zijn of haar mooiste foto up te loaden op de facebookpagina van het bedrijf en na de zomervakantie een prijs uitdelen aan de 'mooiste foto'. Zo zorg je dat iedereen zijn/haar best doet om een mooie foto te maken van jouw vakantiebestemming en heb je interactie met de klanten. Als ik kijk naar mijzelf, ben ik altijd erg nieuwsgierig naar iemand zijn foto's. Ik bekijk meteen alle vakantieplaatjes en ik heb het zelf ook wel meegemaakt dat ik dacht; wauw daar wil ik ook heen! Ik denk dat dit voor de (nieuwe) klanten de beste manier is om er achter te komen of je wel of niet met een bepaalde touroperator op reis wil gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten