zondag 13 mei 2012

Nieuw artikel! 'How mobile technology is changing world travel'



Dit interessante 'artikel' kwam ik tegen, via de twitter van Marco Bijsterbosch.

Bron:http://pinterest.com/pin/171629435769641696/

Ik vind het erg interessant om te lezen dat de mobiele technologie al zo geïntegreerd is in het dagelijkse leven van mensen, dat men zelfs bereid is om reis-gerelateerde producten te kopen via hun smartphone. Namelijk twee van de drie personen zijn bereid om te zoeken, te winkelen en reizen te boeken via mobiele applicaties. Voor de reiswereld natuurlijk een enorme kans om zijn/haar producten uit te breiden via de smartphone! Ik denk dat ik, als derdejaars studente, goed gebruik moet maken van deze informatie en deze moet toepassen in eventueel een afstudeeropdracht of tijdens mijn latere werkzaamheden.
Een ander opmerkelijk gegeven is dat drie van de vier actieve reizigers tijdens het reizen gebruik maken van hun mobiele telefoon. Dit zou betekenen dat er ter plaatse ook mooie aanbiedingen zouden kunnen worden gegeven aan deze reiziger. Zo voelt men zich speciaal en betrokken tot het land.
Ook tijdens het wachten op het vliegveld gebruikt 74% WiFi. Wat zij vooral interessant vinden is vluchtinformatie, maar hier kan ook op worden ingespeeld. Wat dacht je van extra services via de mobiele telefoon? Aanbiedingen op vertoon van je mobiel met de pagina van de desbetreffende winkel etc.

Er kan zo veel meer verkocht worden, wanneer iemand aan het wachten is op zijn/haar vlucht. Hier zou de reisbranche zeker op in moeten spelen!!

Ik vind dit een erg leuk en interessante afbeelding, dit laat duidelijk zien dat de reiswereld wel degelijk moet investeren in mobiele applicaties / websites etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten