woensdag 18 april 2012

Nieuwe periode, nieuwe gastcolleges!

En al weer de laatste periode van dit schooljaar is van start gegaan. Ook deze periode zit vol met gastcolleges, congressen en andere interessante onderdelen.
Te beginnen met afgelopen maandag 16 april. Hier kregen wij weer een gastcollege van Lars Boom, werkzaam bij ANWB.
Hij begon te vertellen over het nieuws van de afgelopen tijd. Te denken valt aan Facebook die instagram koopt, Lady Gaga die haar eigen 'social media pagina' heeft, KLM die aan social seating doet (dat je kan kiezen naast wie je wil gaan zitten aan de hand van je profielpagina) en Pinterest (het delen van je interesse). Over dit laatste onderdeel heb ik zelf ook een artikel geschreven. Ik verwijs je dan hier naar.

Ook kregen we inzicht gedurende dit gastcolleges in verschillende blogs. Ook mijn blog kwam naar voren. Hij vond hem voornamelijk simpel, maar daar houd ik ook wel van. Ook kwamen we erachter dat Wordpress bijna door de helft van de mensen op de wereld wordt gebruikt. Misschien dat ik toch ga overstappen naar Wordpress. Tijdens mijn stage heb ik veel met dit programma gewerkt, en eigenlijk denk ik toch dat ik dit mooier/makkelijker vind om mee te werken. Ik zal me hier binnenkort maar eens naar gaan verdiepen.

Een ander onderwerp waar Lars Boom mee kwam was het onderzoek van ING. Op 11 juni 2012 komen zij met de uitkomsten van hun onderzoek de travel trends in 2020. Door het internet is de manier van vraag en aanbod enorm veranderd. Dit onderzoek zal duidelijk maken hoe de reisorganisatie moet inspelen op de vraag van de klant in 2020.

Ook Google wil in 2020 op een andere manier inspelen op de behoefte van de klant. Tot op heden geeft Google geen antwoord op de zoektermen, maar een aantal opties. In 2020 willen zij dat er op één pagina de juiste vakantie verschijnt. Het is de bedoeling dat Google dan geen schakel meer is naar de juiste vakantie, maar dat het meteen antwoord geeft op de zoekterm.

Kortom het was weer een interessant gastcollege als we gaan kijken naar de 'toekomst'. Ik hoop snel meer interessante blogs te kunnen plaatsen!

P.s. Hier nog een leuk en interessant filmpje wat verwacht wordt voor in de toekomst..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten